fredag 11 maj 2012

TGIF!

Irma tror på fullt allvar att Hello Kitty är en hund, eller så retas hon bara med mig. Hon både tecknar och säger hund när hon tittar på bilder av Hello Kitty, fast så är ju å andra sidan den katten inte särskilt kattlik heller.

August, han har åsikter om andra saker han. Det här kom helt apropå ingenting häromdagen: "Mamma, jag tycker att bokstaven C är en löjlig bokstav!" Eh, hur tänkte du nu? "Jo, den är ju bara halv liksom". Ja, jo...

Idag har jag haft en jättebra dag! Jag sov bra i natt och drömde inga mardrömmar som jag brukar vakna genomsvettig av, så jag sparade in lite tid i morse när jag slapp duscha - annars duschar jag för det mesta både morgon och kväll. Trevligt fredagsfika, effektivt arbete med bra kollegor och mycket prat och skratt blev facit från min jobbardag och det kändes riktigt bra när jag gick från jobbet idag. Eftermiddagen spenderades på stan där vi köpte present till kalaset som August ska på imorgon. Nästa helg är han inte bjuden på något kalas (än...) och det kan ju vara rätt skönt eftersom det är kalas torsdag, fredag, lördag och söndag veckan därpå... Våra barn har tre kusiner, två av dem fyller dagarna före August; Sara blir 1 år 24/5, Ludvig blir 3 år 25/5 och August fyller 5 år 26/5 och så ska han dessutom ha barnkalas den 27/5. Vi måste fixa inbjudningarna den här helgen, han vill bjuda så mycket barn att vi har hyrt en gympasal.

Nu har Irma somnat och det är dags för räkmackor!

4 kommentarer:

Maria sa...

Men inte fyller August 26 JUNI??

Nissetroll sa...

Nope, 26:e maj är det. Han var beräknad på Mors Dag, men kom en dag tidigare. I år är det lika, han fyller dagen före Mors Dag

maria sa...

Men du skrev 26/6 det var det jag reagerade på ;)

Nissetroll sa...

Haha, jag hade visst lite bråttom när jag läste din kommentar... Stämmer så bra så, nu har jag ändrat i inlägget.