tisdag 7 februari 2012

Träningsfri tisdag

Jag fick träningsförbud ett par dagar av naprapaten jag var hos igår. Mitt bäcken var rätt så snett och det var sannerligen inte så himla skönt när hon försökte rätta till det. Jag hade ganska ont i höft och ljumske innan jag gick dit - när jag gick därifrån hade jag väldigt ont. För det besväret fick jag ett inbetalningskort på 450 kronor. Idag är det dock mycket bättre och imorgon blir det simträning, efter det får jag se hur resten av veckan ser ut. Jag har en plan, fast ingen reservplan.

Idag känner jag mig rätt så sliten så nu när jag har städat badrummet, röjt i köket, tvättat lite och duschat så tänker jag inte göra så mycket mer ikväll. Nu hänger jag framför Hjärnkontoret med August och jag tänker nog stanna i soffan tills det blir dags för förflyttning till sängen. Kanske är det en förkylning på gång, kanske är jag helt enkelt bara lite sliten. Vi har det (peppar, peppar...) ganska lugnt på jobbet sedan ett par dagar tillbaka och det brukar ju vara så att det är först i efterhand man känner hur mycket man sliter och stressar.

Apropå slit, jag kollade på en film från söndagens lopp och blev lite full i skratt. Jag kom att tänka på vad jag sa efter målgång - att det är tur att jag är rätt så envis och ganska stark, för det var sannerligen ingen briljant teknik som tog mig runt banan i söndags. Men man kommer rätt långt på vilja också. Tyvärr rår man ju inte på sjukdomar med bara viljan så det är bara att hålla tummarna för att jag får hålla mig frisk fram till Öppet Spår. Jag försöker sova så mycket det går, knaprar ingefära, tranbär och blåbär, stoppar i mig allehanda frukt och grönsaker, tar en sked honung då och då, tvättar händerna och låter bli att peta mig i ögon, näsa och mun och hoppas lite på turen.

Inga kommentarer: