torsdag 9 februari 2012

Imorgon fredag

Lyssnar och lyssnar på Melissa Horn och låtarna blir bara bättre och bättre. Jag älskar stråkarna, rösten och texterna. Just nu har jag fastnat för en strof som passar så bra - "Jag har känslor utan uppehåll". Ingen närmare förklaring här, ni som är närmast vet det mesta om mig och får väl fler uppdateringar också. Jag tror att strofen passar ganska bra in på min lilla dotter också, det är inte lätt att vara två år och heta Irma...

Hyfsat lugnt på jobbet, men med en underliggande stress - när ramlar alla nya patienter in så det blir knökfullt igen? Försöker ta mig tid att hinna andas och ska till och med försöka flexa en timme imorgon - men då kan det redan vara fullt... Var på ett hembesök idag där trappklättrare skulle användas. Det ser rätt läskigt ut, men det säger man ju inte. Om man inte är taxichaufför som mest troligt inte gått pedagogik- eller psykologikursen - då säger man "Ja, jag är livrädd när jag kör med den här!" Patienten såg inte så lugn ut... Tack och lov gick det bra.

I april ska jag få gå en fyradagarskurs i kognitiv rehabilitering - hur kul som helst! Och snart, snart får vi en ny chef!

1 kommentar:

mamma sa...

spännande med lite nytt. Vi behöver påfyllning emellanåt! Det är nog ganska jobbigt att vara två år, när det händer så mycket inom en. För mormor och morfar är barnbarnen en "lisa" för själen.Vi kan låna dom och bara kunna göra det där roliga( ingen tvätt, städ m.m) som man som förälder måste göra. Många kramar till hela familjen