torsdag 19 januari 2012

Ur spår!

Nu håller jag på att packa för fullt för helgens skidäventyr. Imorgon åker jag och Anders (och eventuellt en pensionerad polis som heter Gunnar...) till Mora för att köra Intersportloppet på lördag. Det är 44 km och har samma bansträckning (förutom sista kilometern) som Halvvasan, men man startar inte i Eversberg som jag trodde utan i Oxberg där Tjejvasan startar men så kör man en annan runda först. Jag ser fram emot det och det blir bra träning, men jag vet ju inte riktigt vad jag ger mig in på eftersom jag inte brukar tävla skidor. Det kan dessutom bli lite dyrt när man har en "coach" som hela tiden tipsar om olika saker som kan vara bra att ha vid skidtävlingar...

Det som känns mindre bra är att åka bort från barnen igen, men de lämnas ju inte bort utan är hemma med sin pappa och har det hur bra som helst. Fast det hjälper inte riktigt, dåligt samvete får jag ändå. Men när vintern ser ut så här så får det tyvärr bli så, jag tänker inte köra 90 km Öppet Spår oförberedd. Och jag ska inte förneka att jag tycker att det är jätteroligt att åka iväg så här - det vore bara ännu roligare om jag hade lite lediga dagar mitt i veckan ibland så att det inte kändes som att jag tog så mycket familjetid till mina intressen.

2 kommentarer:

Martina sa...

Lycka till imorgon! Och ha inte dåligt samvete, du är en fantastisk mamma. Och kompis ;-)

Nissetroll sa...

Tack snälla Martina, tänk vad ett par små meningar kan göra gott i hjärtat <3