söndag 8 januari 2012

Snöhelg

Jag är för set mesta väldigt fokuserad när jag tränar och tar mig sällan tid att stanna och titta på utsikten eller så där. Men igår råkade jag få se en liten sak som faktiskt gjorde att jag stannade till en stund. Jag såg något som rörde sig intill spåret, det var ett vitt litet djur som vid första anblicken såg ut som en ganska stor och lång vit mus. Men den rörde sig inte som en mus och den var mer långsmal. Jag tittade en stund på den och nu när jag kom hem fick jag googla runt lite och tror nu att jag kan konstatera att det var en liten vessla i vinterdräkt som jag såg. Lite häftigt faktiskt!



Jag är nöjd med vår träningshelg. Snö och sol och mycket prat. Och träning förstås! Jag har kört 76,4 km och det har känts riktigt bra. Nu vill jag åka mer!

2 kommentarer:

Catarina sa...

Var det riktigt bra i Säfsen? Hur lång tid tar det typ att åka?

Nissetroll sa...

Det tar tre timmar att åka och det är helt ok. Inte massor av snö så de har inte så många spår igång, men som sagt - helt ok.