torsdag 5 januari 2012

Träningsläger

Nu är jag rätt trött efter att ha spenderat två förmiddagar i rad i simhallen tillsammans med barnen. Igår skulle vi gå till lekparken, men spöregn blandat med snö och stormvindar fick till och med den här ganska utomhusförespråkande mamman att vilja göra något annat. Ganska mycket för att vår mini-Lilla My är rätt gnällig även vid betydligt svagare vindar som blåser henne i ansiktet. Alltså blev det badhuset, mysigt! igår gick vi dit själva men idag fick vi sällskap av Rickards syster Johanna och barnens kusiner Ludvig och Elsa. Inte för att Elsa i ärlighetens namn var så mycket till sällskap eftersom hon sov hela tiden, men hon var ju med i alla fall. August älskar att leka med Ludvig och vi badade nästan hela förmiddagen och innan vi tog bussen hem hann vi med en hamburgare i bowlinghallen. Det var inte på något sätt en lugn lunch - Irma ramlade av stolen och gallskrek, August välte ut ett glas vatten och blev blöt, Irma skrek för att hamburgaren var för varm och August blev arg för att vi inte köpte glass (vi hann inte för då hade vi missat nästa buss också, vi hade redan missat en, men han fick faktiskt en kaka till efterrätt istället), men det är ändå roligt att frångå vardagsrutiner ibland. Att jag slapp röja hemma efter en lunch bidrog gott till att uppväga kaoset på bortalunchen.

På eftermiddagen idag kom min pappa och hämtade August, mina föräldrar ville gärna låna honom över natten och mysa lite med bara ett barn. August tycker om det och jag tror att det är bra för honom. Det känns lite tomt dock, imorgon åker ju jag bort och blir borta två nätter. Men på måndag är förskolan stängd så vi hinner få en mysdag tillsammans innan vardagen kör igång igen på tisdag.

Nu är jag laddad för massor av träning i helgen! Känns som att jag behöver lite pepp just nu så det passar bra. Det har kommit mer snö däruppe också så de har fått igång lite mer spår och det är ju bra. Skidorna är vallade men jag borde ta tag i den sista packningen och sedan se till att få lite sömn.

Datorn lämnar jag hemma och det funkar dåligt att blogga från mobilen så nu blir det nog lugnt här ett par dagar.

Ha det bra!

Inga kommentarer: