lördag 31 december 2011

Sista dagen för i år

Jag förstår inte hur det här kunde hända. Nu är hela familjen färdigklädda, jag är sminkad och allt vi ska ha med oss är inpackat i bilen. Och det är en halvtimme kvar tills vi ska åka. Har nog faktiskt inte hänt sedan vi fick barn tror jag. Förut, i mitt gamla liv, var jag allttid i god tid, men sedan har det bara gått utför... Det är ju rätt oartigt att klampa in alldeles för tidigt också när man är bortbjuden, så nu hamnade jag här.

Förut var jag rätt trött och inte alls upplagd för sociala tillställningar ikväll, men efter en promenad på förmiddagen och årets sista löptur så piggnade jag till och nu ska det faktiskt bli rätt trevligt. Jag har också fått en lektion av August om växelvarma djur (var lär han sig allting?) och ny kunskap är ju uppiggande.

Vi får väl se hur kvällen artar sig, det beror ju på hur barnen orkar och om Irma vill gå och lägga sig och sova lite i vagnen när hon blir trött ikväll. August är väldigt sugen på att vara uppe till tolvslaget och se fyrverkerierna, han var det förra året men då hade han sovit middag. Hoppas att jag orkar vara uppe så länge om det blir aktuellt... Jag är inte så himla förtjust i fyrverkerier, dels är jag alltid rädd att något ska hända och dels så får jag lite ont i magen när jag tänker på alla tungmetaller som bara skjuts rakt ut i luften.

Gott Nytt År!

Inga kommentarer: