fredag 30 december 2011

TGIF!

Kan någon tala om för mig varför bilden i headern alltid blir lite för stor trots att jag väljer att den ska anpassas i storlek? Ett i-landsproblem, men nu måste jag ju snart byta bild ige eftersom jag var så smart och valde en julbild sist. Men nu har jag fått Photoshop i julklapp så snart kanske jag kan knåpa ihop ett litet collage eller så.

Idag har jag stämplat ut för 10 dagars ledighet - så skönt! Och framöver ska jag få träffa lite mer fina tjejer: på måndag kommer Hanna hit med lilla Ludde (haha, det blev nästan som en barnvisa) och nästa helg åker jag och Sofie på vårt bugdet-träningsläger.

Igår var jag hos Sofia som har Mokkasin och hämtade hem en beställning på lite fina kläder till barnen, jag brukar passa på när hon har rabatt på Mini Rodini. Jättemysiga kläder och nu fick August ett par tröjor också, innan är det bara Irma som har fått kläder därifrån. Jag oroar mig dock lite, jag som gärna vill vara miljömedveten och inte handla i onödan, kände mig plötsligt lite lycklig när jag fick packa upp fina kläder ur små paket inslagna i silkespapper med fina kort på. Det känns så lyxigt och jag tänker att när det är så att handla så kan jag nästan tänka mig att bli en shopaholic...

I övrigt så tänker jag att tänk om jag såg samma saker som andra, vad mycket enklare allt skulle vara då. Eller något.

I morgon ska vi på nyårsfest. Det blir 12 vuxna och 13 barn, blir troligtvis en lugn och harmonisk kväll... Fast det kan vara roligt med full fart också och det är väldigt mycket gulliga barn i olika åldrar så det kan faktiskt bli riktigt bra.

Förresten, jag håller på att ringa in barn från kölistan till vårens Plask och Lek, några av "mina" barn har blivit så stora att de ska börja på simskola. Det kan kanske bli någon ledig plats kvar när jag har ordnat till alla namn, så är det någon som har en fyra-femåring som vill börja så hör av er.

Gott Nytt År!

Inga kommentarer: