torsdag 9 juni 2011

Jag lever, men det är knappt...

Igår sprang jag ett riktigt bra 20 km-pass i värmen, får stuva om lite i passen nu när det är mycket annat. Idag har jag fått tillbaka 1800 kr på skatten, jag som alltid annars får betala restskatt. I övrigt... ja i övrigt är det kämpigt, men det är väl förhoppningsvis slutspurt nu. August sa förut att när han kommer tillbaka från mormor och morfar på söndag så har vi flyttat till huset där vi ska bo för alltid. Det hoppas jag, för inte är det kul att flytta. Just nu har vi ju två hus att ta had om. Min mormor har bott här hela veckan och hjälper till med barnen, städning och annat. Hur det skulle ha gått annars vet jag inte. Idag rengjorde hon ugnen, jag höll på att börja gråta av tacksamhet. Min mormor är cool, snart 80 år och när jag säger till henne att kanske vila lite när Irma sover middag så ställer hon sig på en stol, tömmer köksskåpen och packar några kartonger. Själv har jag städat borta i huset idag, det blir fint. Det är bara lite för spännande att allt sker lite i sista stund. Imorgon ska vi börja flytta, idag fick vi vatten och avlopp... Idag kaklas det i köket, imorgon får vi förhoppningsvis el i mer än en liten dosa i hallen. Idag när jag städade fick jag ta vatten i vattenslangen utomhus, koka upp lite i vattenkokaren som jag hade i hallen vid elcentralen, blanda varm- och kallvatten och städa. Varje gång jag ville byta ut vattnet var det samma visa. Bra med lite extra jobb, så jag inte känner mig sysslolös... Just nu är det flytt, barn och så ett och annat träningspass för att jag inte ska bli galen som gäller.

Ursäkta att jag bara orkade trycka enter och byta stycke en gång på hela inlägget, sparar krafterna till flytten. Nu sovdags, jag yrar snart.

Inga kommentarer: