fredag 10 juni 2011

Fredag

Och idag blir det minsann inget TGIF, det är liksom inte läge för mysfredag och lugn helg...

Har fått vara ute på förmiddagen idag, vi hade fått en pall överblivet gräs från Rickards jobb och det behövde rullas ut. Mycket trevligare än att vara inne och torka skåp.

På förskolorna här i stan får inte barnen äta socker, de får inte bjuda på glass när de fyller och så. Jag tycker att det är bra, det blir ju fika ändå på helger och sådant, men jag tycker också att det är kanonbra att personalen kan ta egna initiativ ibland. Idag hade barnen fått isglass, mycket lämpligt tycker jag eftersom det är en fredag med 27 grader i skuggan och åskvärme. August var jätteglad när han kom hem, det var nog bra med något uppiggande. Häromdagen var han inte lika glad, då kom han hem trött och svettig. Och arg. Han hade på sig strumpor i gympaskor, trekvartsbyxor, t-shirt och en långarmad dragkedjetröja - knäppt ända upp i halsen. Det var lika varmt då, men August påstod att det var kallt i skuggan. Han såg inte så frusen ut, svetten rann i tinningarna... Inte var det förskolepersonalens fel att han hade så mycket på sig, August har rätt bestämda åsikter ibland... Så resten av veckan har han inte fått ha några strumpor, extraskor och långärmade tröjor som extrakläder på förskolan.

I eftermiddag skjutsar jag barnen till mina föräldrar och där ska de vara tills på söndag. Känns konstigt att vara utan dem båda två en hel helg, men det är nog det bästa så att vi hinner få lite gjort. Nu ska jag packa till dem.

Inga kommentarer: