tisdag 7 juni 2011

Vardag

Man kanske ska låta bli att skriva irriterade inlägg sent på kvällarna märkte jag i morse. Kanske att min inlägg från igår kväll inte var helt nyanserat och att jag lät lite fördomsfull, har kompletterat det med ett par kommentarer. Men jag står för att jag trivs bra i småstaden även om jag ibland önskar mig lite större utbud av vissa saker. Och jag vill också tillägga att jag inte på något sätt ser ner på folk som fixar naglarna och tar hand om sig själva, det skulle jag också vilja ha tid och råd till (eller kanske inte just naglarna, det verkar mest besvärligt med långa målade naglar). Det är när det hävdas att man är lite bättre och mer lyckad om man ägnar sig åt sådant än att trivas med att man har en fin liten familj som jag ser lite rött.

Just nu är jag mest nyfiken på hur det kommer sig att kommunchefen kommenterade mitt inlägg bara en kort stund efter att jag skrev det. Har han ett filter som fångar upp ord som "småstad" "Katrineholm" och "trivas", var det en slump att han halkade in på min sida eller följer han min blogg?

Irma har ju varit lite sen med att lära sig saker och därför har vi blivit extra glada när hon lär sig något nytt, nu vet jag dock inte om jag är så sugen på att fira att hon har lärt sig att klättra upp i soffan.

2 kommentarer:

Mattias Jansson sa...

Du ska jag stilla din undran ;)
För att känna in vad människor tycker så har jag bl.a. en sökning via twingly på bloggar som skriver om Katrineholm och som jag försöker hionna skumma igenom. Hela min läslista finner du på http://www.google.com/reader/shared/user%2F01842205129859044640%2Flabel%2Fl%C3%A4slista

Martina sa...

Jag tycker ditt inlägg var bra! Håller med i det du skriver, men det kanske beror på att jag inte heller längtar till storstaden. Vi har det bra i våra småstäder; fem minuters promenad till jobbet, fem minuter på cykel för ett kvällsdopp och alltid nära ut i naturen för en promenad eller joggingtur. Det är kvalité i mitt liv! Kram