måndag 20 juni 2011

Företagsam

Idag har August skrivit brev till Katrineholms kommun, han har själv dikterat brevet. Bra initivativ av en fyraåring tycker jag, vi får se om han får svar. Jag kanske ska ta och skriva ett brev jag också, jag har en hel del åsikter om till exempel hur extremt dåligt kommunen sköter sina elljusspår (eller, de sköter dem inte alls, inte ett enda) men lätt har råd och tid att lägga konstgräs till fotbollsspelarna eller sköta konstfrusen is till stans rätt så värdelösa bandylag. Hur många känner ni som spelar bandy? Hur många känner ni som promenerar eller joggar? Hmm, men det är ju jättebra prioriterat, eller hur? För att inte tala om skidspår, i Flens sköter kommunen skidspåret, det gör INTE kommunen i Katrineholm. Men en ishall kunde de bygga... Ja, ja, nu kom jag in på ett sidospår, jag ville ju berätta om Augusts driftiga initiativ. Och jag håller med honom, ett övergångsställe skulle inte sitta helt fel - det finns inga i hela Laggarhult.

2 kommentarer:

Jessika sa...

Men så sött! :-)

Martina sa...

Underbart! Heja August!
(Och tack för en jättetrevlig söndag).