måndag 20 juni 2011

Lite bilder

Här rullar det på i raketfart, än har vi inte lugn och ro. På måndag ska mäklaren vrädera vårt hus så vi kan lägga upp lånen och nästa fredag ska vi vara helt klara att lämna fastigeheten så det är mycket att göra. Utöver det så är vi ju en familj så sysslolösa är vi inte... Bilder från flytten och på nya huset få ni vänta på ett tag till.

Helgen var jättebra, om än lite hektisk. Vi tog en lugn fredagskväll och det var mysigt, men sedan var det full fart. Jag sprang ett långpass på 26 km på lördagsförmiddagen medan resten av familjen var på tippen. På kvällen var vi på grillfest, som visade sig vara en bröllopsfest, det var kul. Däremellan hann vi städa, plocka och fixa lite också. I går var det också fixardag, men vi fick besök av Martina och Johan också, bjöd dem på lunch och fika och så fick jag med mig Martina på B Young-rean där jag faktiskt hittade lite fint. Jag handlar så sällan till mig själv och när jag gör det så blir det mest praktiska saker, men nu köpte jag till och med lite accessoarer.

Här kommer lite bilder från den senaste veckan:

Min bror, lilla Sara och hennes två stolta kusiner!

 Irma älskar vatten, här hittade hon en undangömd vattenpöl i en presenning (eller hur det nu stavas...). Man måste passa henne när hon leker med vatten, hon dricker gärna ur vattenpölar om man inte hindrar henne.


 August tvättar alla cyklar.

Idag på eftermiddagen gick vi ner på stan och lekte i stadsparkens lekpark. När vi lekt en stund kom det väldigt mörka moln och det började tokblåsa, då sprang vi till biblioteket (August cyklade) och åt vårt mellanmål i deras vinterträdgård istället. Sedan gjorde vi stan en stund innan vi packade in cykel, vagn, två barn och en mamma på bussen och åkte hem. Det tar inte mer än en halvtimme att gå hem, men jag hade lovat August att åka buss, han ser ju när den vänder utanför vårt hus varje timme hela dagarna.


Inga kommentarer: