måndag 28 februari 2011

Något nytt

Har ju glömt att berätta att Irma har slutat amma. Hon valde helt själv att sluta för ett par veckor sedan så det blev drygt ett års amning för henne. August slutade också själv, då var han 13 månader så de har ammat nästan lika länge båda två. Smidigt också att de valt själva att sluta, jag har sluppit ledsna barn mjölkstockning. Lite häftigt att de gjort likadant också.

Det känns lite ovant och konstigt att inte amma längre, men lite skönt också. Nu skulle jag, om jag vill, kunna åka bort över natten. Jag vet inte om jag vill och jag har inget inplanerat, men jag skulle kunna... Irma skulle ju egentligen också sova borta u, men det vet jag inte om hon ska - jag tycker nog kanske att hon är lite för liten fortfarande. Men vi får väl se framöver i vår, kanske att båda två får sova borta någon helg för att slippa renoveringskaoset, men jag vet inte om Irma (läs: jag) är redo för det... I höst ska nog i alla fall jag och Rickard försöka åka bort tillsammans någon natt, då är ju Irma lite större också. Men redan nu i vår ska vi kanske försöka utnyttja det där biopresentkortet med tillhörande barnvakt som vi fick av min lillebror och hans tjej i julklapp. De tyckte nämligen att vi skulle passa på att gå ut och äta också och när inte jag ska amma Irma innan läggning så skulle ju det funka.

Inga kommentarer: