söndag 27 februari 2011

Trädgårdsmys i gråvädret - tur att vi har små solstrålar som lyser upp

Idag kom mina föräldrar hit och vi hjälptes åt att klippa klart träden och leka med barnen. Nu är träden klara, rekordtidigt blev det i år. Men det är lika bra att vi fixar så mycket som möjligt här hemma innan vi får huset för sedan vill vi ju hålla på där. Vi kan ju inte bara låte det här huset och den här trädgården förfalla, vi har ju inte sålt det än. Jag tycker att det ser hemskt ovårdat ut med oklippta träd och lagom som vi fått lite fason på den här trädgården ska vi ge oss på en ny. Men det kliar i fingrarna på mig, att få klippa, rensa, gräva upp och även slita upp lite saker med rötterna - perfekt för att göra av med lite inneboende aggressioner, haha. Fruktträden i den nya trädgården är förmodligen inte beskurna på hela tiden som de förra ägarna har haft huset (15 år) så jag har tagit kontakt med en trädklippargubbe (eller vad det heter) som ska hjälpa mig lite. Det är massor att ta bort från trädgården också, men vi får ta lite i taget.

August hjälpte till att jobba i trädgården, han älskar att jobba och är till bra hjälp när han plockar pinnar, fixar och donar. Självklart leker han massor också och han är hur duktig som helst på att sysselsätta sig. Irma är lite svårare att sysselsätta ute och hon är ju inte överförtjust i att sitta i vagnen, men idag gungade hon för första gången på länge och det var en hit! Hon gungade och gungade, varje gång vi försökte lyfta ur henne blev hon helt förtvivlad.

Det är så himla kul att gunga att man kan skratta högt hela tiden, även om man gungar hur länge som helst.

Nu har jag haft en väldigt lugn och skön kväll. Barnen somnade tidigt och Rickard är på bio och ser Åsa-Nisse tillsammans med vår kompis Jonas. Jag har kollat på Solsidan men jag tycker faktiskt inte att det är så bra den här säsongen. Första avsnittet var bra, men sedan har det gått utför. Igenkänningsfaktorn är ju tidvis hög, men så himla roligt är det inte.

Inga kommentarer: