fredag 14 januari 2011

Mysig fredag!

Jag är så himla nöjd med vissa saker som jag har genomfört idag, skönt! Dagen har varit bra överlag, inga bråk och fighter utan vettiga och bra diskussioner med den härliga lilla finurliga snart-fyraåringen. Nu ska vi ha en riktig kalashelg med skidåkning för mig i morgon förmiddag, fyraårskalas hos Augusts kompis Edvin på eftermiddagen ("Mamma, Edvin är min BÄSTA kompis!") och på söndag är det dags för Augusts första biobesök. Vi ska gå och se den nya Spöket Laban-filmen tillsammans med Augusts kompis Alwin och hans mamma (min kompis ;-)). Det ska bli spännande och August har höga förväntningar - hoppas bara att det blir som han har tänkt sig annars kan det bli lite kris och katastrof... Filmen är 43 minuter lång, känns lagom första gången. Dessutom är det og lagom tempo för August, han är lite konservativ i sin filmsmak.

Nu blir det lite choklad, ostbågar och soffhäng. Jag ska försöka hålla mig ifrån datorn större delen av kvällen också, mår bra av att inte vara uppkopplad jämt. Men kommer säkert att göra en snabbkoll (eller två) i någon lämplig reklampaus eller så...

Trevlig fredagskväll på er!

Inga kommentarer: