lördag 15 januari 2011

Lördag

Har varit en bra dag så här långt. I morse var jag i Forssjö och åkte lite skidor. Hade tänkt åka till Flen för att få lite riktiga spår, men så ringde en från klubben igår kväll och berättade att de spårade i Forssjö, så det fick bli en tur dit. Spåren var väl OK, men inte jättebra. Jag var dock mycket nöjd med min vallning - hade kanonfäste! Jag körde tre varv, det blir omkring 15 km och det kändes bra. Innan jag fick barn körde jag sällan pass som var kortare än 20 km, nu blir det oftast inte längre än 12-15 km för det känns inte som att jag hinner. Ska försöka få till några lite längre pass när vi är i fjällen kanske. Egentligen skulle jag nog hinna åka längre nu också ibland, det är nog mer att jag får dåligt samvete är jag är borta länge från familjen och lämnar båda barnen med Rickard. Men med tanke på att Rickard lämnar mig med båda barnen 10 timmar om dagen på vardagar så är det kanske inte hela världen...

När jag kom hem var det dusch och fixande med lunch och sovtider som gällde. Alla saker som skulle med till kalaset och alla kläder som skulle på var framplockat redan i morse och prick klockan ett var vi framme i Ede. Det var ett mysigt kalas med pulka/snowraceråkning, fika, tårta med godis på och så massor av lek! August var jättenöjd och Irma har också haft kul. Nu sover hon som en liten griskulting, helt utmattad.

Igår ringde min chef och hälsade mig välkommen till jobbet på måndag. Det var trevligt, jag gillar min chef jättemycket! Men jag hade nog aningen förträngt att jag ska börja jobba nu... Men det blir nog bra, det ska bli kul att träffa kollegorna igen. Fast det svider lite att Rickard ska på träff med "mina" mammor på tisdag...

2 kommentarer:

mamma sa...

Vad trevligt med en chef som ringer och hälsar dig välkommen!
Kram

challe sa...

välkommen tillbaaka, det blir kul! :)