måndag 8 november 2010

Kallt väder!

I morse var det åtta minusgrader när jag klev upp, jättefint var det också med all frost. August har längtat efter att få börja använda sin overall och i morse var det nästan så han fick ha den. Men det skulle bli runt nollan på dagen så det fick bli fleecefodrat istället. För mig är nog overallväder snö + minusgrader som håller i sig hela dagen, annars hinner ju overallen bli sliten och tråkig innan det blir riktig vinter. Sedan kanske det blir en slaskvinter, det vet man ju aldrig, men än får den nog hänga ett tag till på vinden. De riktiga vinterskorna får nog också vänta ett tag till, han får varva höstkängor och sina Kavatstövlar - funkar jättebra på dagis!

Irma däremot, fick prova sin nya overall idag eftersom fleeceoverallen var kräksig. Hon var söt som socker i sin fina overall med matchande mössa till. Funderar på att köpa varmare mössor åt barnen till vintern. Förut har August bara haft "vanliga" mössor, någon gång med lite vindstopperfunktion, men annars inget extratjockt. Irmas vintermössa är en "vanlig" mössa, men nu funderar jag på att kanske köpa något tjockare till båda barnen, typ overallsmaterial med lite pälskant om ni förstår vad jag menar. Men jag vet inte, då kanske de börjar koka, August har ju inte varit kall innan.

1 kommentar:

Titti sa...

Dessa overaller! Imorse skrek mina barn "Ja jippi! Snö och overall!!! Jippi!" När vi skulle hem från dagis "näää, inte overallen"
Men det är bara att vänja sig, 5 månader till är det overall väder! :) I like it!