onsdag 13 oktober 2010

Tung lillasyster?

I morse satte sig August på Irma i soffan för att han tyckte att hon satt på hans plats (jag visste inte ens att vi hade bestämda platser i soffan). Det var ju såklart inte OK, så jag blev lite arg. När vi sedan gick till förskolan så pratade vi lite om det och jag sa att det är bättre att han säger till Rickard eller mig så vi kan flytta på Irma om hon är i vägen. Men August hade en bättre idé:

"Eller så kan vi skaffa en gaffeltruck så kan jag lyfta bort henne med den"

2 kommentarer:

Camilla sa...

Vi har bestämda platser i soffan, eller jag har den bästa=). Hilma vet det, så ska vi kolla på Tvn så frågar hon oftast om hon får sitta på min plats eller om jag vill sitta där.

Hilma har inte bett om någon truck, men har istället tagit saken i egna händer. När jag kom in i leksummet igår satt hon på sin pall med Maja i knät. Hon förklarade att hon var ivägen och att hon ville hålla i henne en liten stund. Något vi tog en diskution om efteråt.

Har glömt sagt att jag inte kan komma på söndag, men tack för inbjudan. Får vänta på mina mopskläder en stund till=).

Nissetroll sa...

OK, ska jag vara ärlig så är det nog ungefär så hos oss också :-) Men vi har ett stort soffhörn och där ryms utan problem två barn, men tydligen så satt Irma ett par dm för långt åt sidan.

Ja det gäller visst att ha lite koll på de små storasyskonen, men ibland måste man ju vända ryggen till.