tisdag 19 oktober 2010

Lillungen:



Jag skulle verkligen vilja lära mig att fota. Jag vet inte vad bländare, slutare och andra delar av kameran är, jag använder alltid autoläge och jag är jättedålig på det där med ljussättning. När jag fotar och när jag har tagit korten så vet jag hur jag skulle vilja att det såg ut, men jag vet inte hur jag ska åstadkomma det. Finns det någon av mina bloggläsare som är lite haj på systemkameror och som skulle kunna ge mig en eller flera lektioner (mot ersättning såklart)?

1 kommentar:

Elin sa...

Sv; Hej! Ja, men gud så roligt, det gör jag gärna :) Söta barn har du också, så det blir nog inga problem med att få bra kort!

Jag börjar min praktik om ca 3 veckor, så jag har inte tillgång till en studio innan dess. Men jag tar gärna på mig det uppdraget.

Vi kan väl höras av under tidens gång? Så ska jag tänka ut ett bra pris också, jag fotar gärna båda barnen. Jag ser det som en utmaning :)

Och texten du skrev här i inlägget, jag skulle kunna hjälpa dig att förstå lite mer av kamerans funktioner.

Mvh Elin