onsdag 20 oktober 2010

Framtidsplaner:

Senast det var prat om jobb så skulle August köra glassbil och grävmaskin och bygga tåg när han blir stor, nu är det visst ändrade planer. Idag på väg hem från förskolan utspelade sig följande diskussion (A= August, M= mamma/jag):

A: "Irma kan få bli en katt när hon blir stor."
M: "Jaha, kan man det?"
A: "Ja"
M: "Vad ska du bli då?"
A: "Först ska jag bli pappa, sedan ska jag bli bonde"

M: "Vem ska bli mamma till dina barn då?"
A: "Det ska du bli"
M: "Mmm, fast det går nog inte"
A: "Varför?"
M: "Men jag är ju mamma till er och så är ju jag ihop med pappa"
A: "Du kan vara mamma till mina barn också!"
M: "Nja, du får nog hitta en annan mamma till dina barn"
A: "Ja, kanske mormor då"
M: "Eller kanske någon från dagis? Finns det någon gullig tjej?"
A: "Hmm, nej!"

M: "Men du tycker ju att Nova (en av de små tjejerna, uppskattningsvis 1,5 år) är gullig?"
A: (funderar noga) "Jo, men hon kladdar ju så mycket när hon äter..."
M: (nu ganska full i skratt) "Men hon kanske har lärt sig att äta utan att kladda när hon är vuxen?"
A: (jättenöjd) "Ja! Och vet du mamma, nu har jag en snöplog på fötterna och ska ploga bort alla  löven här"

Diskussionen fortsatte sedan med ett annat samtalsämne.

1 kommentar:

Sandra sa...

Störtskön konversation!