måndag 13 september 2010

Upp och ner

August är sjuk och ganska ynklig. Han har feber och ont i benen, vilket gjorde mig ganska nervös eftersom det var exakt de symtomen min kompis dotter hade när hon fick leukemi. Men hon fick ju inte besvären från en dag till en annan och dessutom hade hon andra besvär också, och så är det ju så att jag också får ont i kroppen när jag får feber så han är nog alldeles säkert helt "vanligt" sjuk. Men de gånger han har haft feber i sitt liv kan jag räkna på ena handens fingrar så det är ovant. Nu sover han i alla fall gott och vi hoppas att det går över snart. Rickard hade feber i helgen, men bara ett dygn så vi kan ju hålla tummarna att det är samma sak som August fått.

Igår var August dock pigg och kämpade sig runt 900 meter i Kurortsloppet i Bie, sedan var han stolt som en tupp över sin fina medalj. Sedan talade han om att eftersom jag fick springa med honom i hans lopp så ville han springa med mig i mitt lopp. Jag talade om att han inte fick det eftersom det är lite långt för en treåring att springa en mil, men det tyckte han inte var ett hållbart argument. Tur att jag slapp släpa på honom runt banan i alla fall, för det gick tungt ändå - jösses vilket dåligt lopp jag gjorde! Visserligen vann jag, men det är på något sätt känslan man är ute efter och den sa mig att det inte var så kul.

Jag har varit på körövning ikväll - hur kul som helst! Det är nio år sedan jag sjöng i kör sist och då sjöng jag i en gospelkör, sedan dess har jag längtat efter att sjunga men tiden har inte funnits. Sedan August föddes har vi gått på babysång, barnmusik och syskonsång hela tiden, nu är vi inne på den sjunde terminen så lite sång blir det ju, men jag har längtat efter körsången. Eftersom jag inser att jag inte kan hinna med allt så har sången fått bli ett framtidsprojekt, men nu dök det upp ett korttidsprojekt så jag hoppade på. Det är en Världens Barn-konsert med olika körer, bland annat niornas musikklasser, några barnkörer och så ett par vuxenkörer varav en med lite "löst" folk där jag ska vara med. Konserten är den 8/10 och repetitionerna är halv åtta på måndagar, efter att barnen har lagt sig - bra tid och en begränsad period gör det perfekt! Och det var så kul att öva, även om jag är rejält ringrostig.

Kollar nu på inspelat program av Biggest Loser. Deltagarnas tränare verkar förvånade över att deltagarna har fått ont i leder och benhinnor, det är inte jag. Redan förra veckan undrade jag varför de inte anpassar träningen efter deltagarnas tidigare form, klart att de skadar sig. Och de där tränarna skulle ju vara jätteduktiga, men jag är lite skeptisk till upplägget. Återstår att ser vad som händer...

Inga kommentarer: