söndag 26 september 2010

Hemma

Nu är vi hemma efter en kylig och lång dag. Allt gick bra i alla fall, vi kom iväg när vi skulle i morse och så. Per var oerhört imponerad av poliserna som dirigerade trafiken runt Lidingövallen, att det gick åt poliser på fotbollsmatcher kunde han räkna ut sa han, men han hade aldrig tänkt på att det behövdes på löpartävlingar. Han trodde nog att det kanske gick åt lika många, tills Rickard påpekade att det nog är mindre vanligt med huliganer på löpartävlingar. Själv är jag varje år lite avundsjuk på polisen som får stå och ändra trafikljuset manuellt när han tycker att det är lagom mycket folk som behöver gå över vägen, eller när det är dags att skicka iväg lite bilar. Det skulle nog passa mig, jag som gillar att ha kontroll på saker. Fast risken är att jag skulle få tvångstankar och ge alla grönt samtidigt eller något.

Loppet kändes sådär, jag fick en bra start och kände mig hyfsad till strax efter Aborrebacken. Men efter runt sju kilometer så fick jag lite ont i magen och vid åtta kilometer försvann min tävlingsinstinkt en stund och ersattes av endast överlevnadsinstinkt. Det är inte riktigt min grej att rikta in mig på att bara ta mig in i mål istället för att försöka göra ett så bra (och snabbt) lopp som möjligt. Men med bara en kilometer kvar fick jag lite nya krafter och efter en rätt kämpig spurt på upploppet så lyckades jag med mitt mål - att pressa in mig på topp 30. Men det var med nöd och näppe eftersom jag kom på 30:e plats... Nytt pers på banan blev det också på drygt 30 sekunder, så när jag väl var i mål kände jag mig rätt nöjd trots att jag var färdig att ge upp ute på banan. I pris fick jag en träningsväska, det har jag ju aldrig fått förut. Eller jo kanske, det var nog den tredje den här säsongen. Men man kan aldrig få för mycket väskor, synd bara att det inte var en handväska ;-)

Jag hoppade över duschen eftersom jag inte var så sugen på att utomhusduscha i tält i 12 plusgrader, så nu när barnen har somnat ska jag ta en marathondusch så jag blir ordentligt upptinad. Jag var ju såklart varm när jag sprang, men sedan har jag frusit resten av dagen.

Inga kommentarer: