lördag 25 september 2010

Lördag

Idag har vi haft besök av fyra gulliga tjejer, nämligen systrarna Eliasson med mamma. Den manliga delen av familjen (bror och pappa) var på crossbanan, men det var nog de två yngsta systrarna som August hade längtat mest efter så han blev så lycklig när de dök upp. Han fick presenter eftersom de inte kunde komma när han fyllde år och hela sommaren bara har runnit iväg sedan dess. Han träffar dem ofta i Vingåker eftersom de bor granne med mina föräldrar, men de ville gärna komma hit och gratta "på riktigt också". Eftersom de hade hört sig för om eventuella önskningar innan så var det en mycket nöjd kille som öppnade paket som innehöll en efterlängtad elefantunge (ingen riktig...), en tjur och en vuxen elefant. Nu är han för tillfället ganska nöjd med sin djursamling, vi får väl se hur lång tid det dröjer innan han kommer på något mer som fattas.

Vi bjöd på lunch och fika och August och Matilda fick sitta vid Augusts lilla bord och äta, vi bar ut det i köket och dukade åt dem. Så långt gick det bra, då gick han med på att låna ut Tripp Trapp-stolen till Sofia, men sedan var det stopp. Han brukar vara ganska generös, men idag gömde han undan precis allt som tjejerna var intresserade av. När han är på det humöret så är han ite så rolig, men det är inte så mycket att göra mer än att förklara vad som gäller. Han kan vara rätt snål mot Irma också och ta ifrån henne det mesta ibland. Reglerna är dock att vill man vara helt i fred från sin lillasyster så får man vara på sitt eget rum, lekrummet tillhör båda syskonen (även om hon såklart inte får rasera allt han leker med).

Jag känner mig i alla fall ganska redo för Lidingö imorgon, förkylningskänslan är nästan borta även om jag har en liten aning om att det ligger en liten förkylning därinne någonstas - återstår att se om den kommer att märkas på löpningen eller inte. Jag har ägnat dagen och gårdagen åt att vätskeladda, jag är så himla känslig för vätskebrist även när jag springer så pass korta lopp som 10 km och det är inte skönt med frossa. Nu när jag fortfarande ammar går det ju åt lite vätska till det också. Men dricker man mycket så gäller det ju att salta också så ma inte blir helt urlakad. Nu får det dock vara nog, annars kommer jag att få springa på toa hela natten... August vill inte följa med så han ska vara i Lerbo, Irma har dock inget val. Vi ska hämta upp Sofie och Per på vägen också, det blir mysigt att träffa dem lite. Nu är bara frågan: bara linne eller eventuellt en långärmad? Det ska bli 12 grader och mulet. När jag börjar detaljplanera är tävlingskänslan påkopplad, jag älskar det - är verkligen beroende av kicken jag får av att tävla och pressa mig!

2 kommentarer:

mamma sa...

den låten är verkligen fin! lycka till imorgon! kram

Sandra sa...

Tack. Ja ibland undrar även jag själv över hur jag orkar, jag har väl alltid haft en inre drivkraft trots yttre kaos. Jag har fått höra på flera håll att jag är ett s.k. "maskrosbarn", har inte funderat så mycket över det men det kanske stämmer med innebörden att man går helskinnad ur trauman i livet. Jag tror att även om man drabbas av något hemskt så har man ett val, antingen att vara fast i den händelsen och gå ner sig, eller att resa sig upp och gå vidare.