lördag 14 augusti 2010

Mysig lördag och Katrineholmsveckan snart slut

Familjens minsting firar lördag med feber, snuva och troligtvis ont i halsen. Hon är en tapper liten hjälte som ler med blanka ögon, men som inte alls riktigt förstår varför hon måste plocka ur nappen ur munnen när hon ska andas. Just nu sover hon i alla fall lugnt, preparerad med nässpray och Alvedon och lyckades till slut få loss det täppta i näsan så hon kunde amma ordentligt. Hoppas hon får en lugn natt. Rickard har lagt lite böcker under sängbenen i huvudänden av sängen så att hon ska komma upp lite. Eventuellt tog han lite för mycket böcker eftersom jag har plockat upp henne från fotänden en tre-fyra gånger på en timme... Tanken var ju god i alla fall.

August och jag har myst lite idag och gjort en liten utflykt. Efter lunch cyklade vi ner på stan och tog en sväng över torget. Där hittade August hemvärnet och provsatt i deras bil.


Därefter åkte vi gratis veteranbuss till Logistikcentrum och snålåt gratis muffins och godis. Vi hade tänkt att åka guidad rundtur bland lastbilar och tåg också, men det var så varmt och så lång väntan på bussen tillbaka igen om vi skulle ha gjort det att vi åkte tillbaka med samma buss som vi åkt dit med. August var så lycklig över att få åka dubbeldäckare "Vi måste sitta på våningen mamma!" och alldeles nöjd med den ca 2 km långa turen.


När vi kom hem ammade jag Irma och så packade vi lite badkläder för att åka och ta ett dopp, det var väldigt varmt ute. Rickard släppte av August och mig vid Resecentrum och så åkte vi med en annan veteranbuss ner till Djulö, det gäller att passa på när de går en dag om året och dessutom är gratis. Vi badade lite vid Djulö och det var superskönt, Rickard och Irma gick en sväng på loppisen också.

Imorgon slutar årets Katrineholmsvecka och jag tycker att vi har haft ganska mycket nöje av den. Visst är det massor av aktiviteter både för barn och vuxna som vi inte har varit på, men det är ju liksom inte så kul att stressa. Samtidigt är det roligt att passa på när det händer lite och mycket är ju gratis också. Jag har sprungit KK-joggen och kört triathlon (inga gratisaktiviteter)och resten av familjen tyckte också det var kul med allt omkring de arrangemangen, August har testat tivolit, vi såg mc-kortegen med nästan 400 motorcyklar, idag åkte vi som sagt veteranbuss och så har vi kikat omkring lite på stan. Rickard var lite sugen på att kolla in öltältet som täcker hela torget så han cyklade dit en sväng nu ikväll. Jag är inte säker på att jag är avundsjuk, jag hör musiken ända hem och det låter sådär...

Jag ligger på soffan istället och laddar för ett skönt distanspass imorgon förmiddag och hoppas att vi får sova i natt. August är också lite snuvig, men jag hoppas att det inte blir värre än så.

1 kommentar:

Catarina sa...

Nu tog du väl endå i om att tältet täcker hela torget...inhängnaden täcker typ hela men inte det lilla plutt tältet i hörnet! ;)
Och gud vad jag hoppas att triathlon tävlingen är med nästa år också det behövs nya grejer till vår stads vecka!