måndag 16 augusti 2010

Motivationsbrist

Vanligtvis är August jätteduktig på att sysselsätta sig och leka, men förut var han väldigt rastlös och ville absolut inte leka själv. Eftersom Rickard och jag inte hade ätit klart så ville inte vi följa med honom till lekrummet utan försökte hjälpa honom att komma igång ändå:

Vi föreslog att han skulle leka med tåget och fick följande svar:
"Men det är såå jobbigt att köra med tåget, och min hand går inte igenom tunnlarna"

Rickard föreslog då att han skulle gå och titta till grisen och kalven som han hade byggt en hage till.
"Men de kan ändå inte rymma, för det är leksaksdjur"

Jaha ja...

Igår sa jag till August att duka av sin tallrik efter sig, efter flera gånger tjat sa jag till honom att sluta tjafsa och bara gå raka vägen till diskmaskinen och ställa bort tallriken. Inget hände. Jag sa samma sak igen och fick ett mycket ilsket svar:

"Men det går inte för jag måste ju svänga runt bänken!"

Det gäller att tänka på hur man uttrycker sig...

4 kommentarer:

mamma sa...

han har svar på tal den mannen :)

kram

Martina sa...

:-D

Titti sa...

Haha, han har alltid så underfundiga svar er lille kille! Kul att du skriver ner det så ni kommer ihåg det sen! :)

Anonym sa...

Hahaha, ja man får höra många roliga kommentarer som man bara hajar till inför.
Hoppas ditt halsonda är borta.
Kram från Ulrika