torsdag 12 augusti 2010

Energi?

Jag får rätt ofta kommentarer (i samband med min träning och mitt tävlande) som:
"Vad duktig du är!"
"Vilken energi du har, tänk om jag också hade lite av din energi!"

"Du ser alltid så hurtig ut!"
"Jag fattar inte att du orkar!"

och därför ska jag klargöra en sak: jag tränar och tävlar INTE för att jag har så himla mycket överskottsenergi att bli av med om någon trodde de. Jag har ingen överskottsenergi alls om jag ska vara ärlig. Jag tränar för att få energi över till vardagen. Vet inte hur många pass jag har kört där jag, när jag börjar, är så sjukt trött av sömnbrist, vardagsbestyr, trots och gnäll så att jag hellre skulle lägga mig under en gran och sova ett par timmar än springa. Men jag vet så himla väl att jag behöver träningen, den hjälper mig att rensa huvudet och jag är dessutom beroende av endorfinkicken som träningen ger. Jag älskar att träna när jag väl är ute, men ibland är det tungt att ge sig ut. Det vet Rickard också och rätt ofta "tvingar" han ut mig, kanske för att jag blir så mycket trevligare efteråt??

Jag tränar också för att hålla mig i form, jag gillar att testa mig själv och pressa mig, vill bli snabbare och kunna mäta resultat i minuter och sekunder och för att jag är en tävlingsmänniska som älskar att tävla. Och när jag tävlar så är jag bara Marie, inte mamman Marie, och det är också rätt skönt ibland. Sedan måste ju såklart allt anpassas till situationen, jag kan inte längre träna sex-sju gånger i veckan och tävla varannan helg. Familjen går före, men ett par gånger i veckan och någon helg/kväll ibland är det jag och så får det vara!

3 kommentarer:

Maria sa...

PRECIS som jag med mitt pluggande! Jag behöver den kicken i vardagen, det är ingen "duktighets-grej" Lycka till ikväll!!

Catarina sa...

Och så tog du hem hela alltihopa ikväll!!!!JIIPPPPPI

Nissetroll sa...

Det var nog tack vare dig i backen Catarina ;-)