onsdag 11 augusti 2010

Onsdag

Ibland tröttnar jag verkligen på att hitta på rubriker till inläggen, så då kan ni få en upplysning om vilken dag det är istället...

Ligger på mage i soffan, äter morötter och får massage på vaderna och baksidan av låren av han som vill att jag ska simma, cykla och springa imorgon. Det är egentligen inte att rekomendera att få massage dagen innan tävling, men nu är det lite av ett nödläge. Jag är rätt pigg idag, men jag tar ju ändå ut mig när jag tävlar och det är absolut önskvärt med mer än en dags återhämtning innan en ny tävling. Baksidan av mina lår vill nog absolut avråda mig från att köra triathlon imorgon, men nu börjar jag bli rätt sugen på att vara med. Vi gjorde en liten utflykt till Djulö efter lunch idag, lekte lite i lekparken, träffade barnens sysslingar med föräldrar, barnen badade lite och jag provsimmade lite på öppet vatten (ja, jag är ju verkligen ute i god tid med mina förberedelser...) för att kolla lite med andning, simglasögonen och så. Det funkade hyfsat så det mesta lutar nog åt att det blir en start. Provade cykeln ikväll igen och idag satt kedjan kvar i alla fall, men Rickard har lovat mig att lära mig hur man sätter dit den igen imorgon så jag slipper leda cykeln.

Vi hade med oss vår kompis Jonas på stan idag, vi var ute och åt och tittade på mc-kortegen - en tradition vi gör varje år. Det är mysigt med Katrineholmsveckan och det är kul att passa på och göra och titta på det som intresserar hela eller delar av familjen, men det är jobbigt att mycket av sakerna som händer är på kvällarna. Igår var vi inte hemma förrän efter nio, men då hade mina snälla föräldrar gått hem i förväg och lagt August så han redan sov, idag kom vi hem vid åtta. Barnen blir trötta och lite griniga även om det ändå har gått över förväntan. Klockan kommer att bli minst åtta imorgon kväll också, så sedan får det nog bli lite lugnare kvällar ett tag.

1 kommentar:

Hanna W sa...

Lycka till idag! Spännande med en ny utmaning! Du kan väl höra av dig sedan så jag får höra hur det gick! Imorgon ska jag hämta nycklarna till nya huset. Kram