torsdag 3 juni 2010

Sommar och sol

Fast lite svårt är det att klä på lillstrumpa. I lä och i solen har det varit riktigt hett idag, men i skuggan var det inte så varmt. Visst ska bebisar vara i skuggan, men när man går någonstans med vagnen så hamnar man ju i solen och då blir det varmt under suffletten även om hon inte ligger i solen. Det blåste ju en del idag också så jag frös nästan lite när jag var i skuggan, men det blåser ju inte i vagnen - svårt, svårt!

På förmiddagen gjorde vi ett besök på Augusts gamla förskola och det blev lyckat. Han tyckte det var kul och det gjorde barnen där också, så det blev fullt röj hela förmiddagen. Dock tyckte nog August i alla fall att han kunde få börja på den förskolan igen, men han har förstått att han ska gå på sin nya tills han börjar skolan så han tänkte sig att han kunde komma tillbaka till Hyddan när han gått klart skolan...

Lunch åt vi i Stadsparken tillsammans med Challe, trevligt trevligt! Vi var inte helt ensamma där kan jag säga, halva stans befolkning hade krypit fram ur hålorna när solen kom fram. August tyckte tydligen inte att han fick tillräckligt med uppmärksamhet för under hela lunchen tjöt han som en indian, tjoade lite allmänt, fastnade i stolen på alla möjliga vis samt ramlade ner från stolen ett par gånger. När jag sedan (i helt normal samtalston) sa att vi skulle gå på toa innan vi gick därifrån så la han ett finger över munnen och sa åt mig att vara tyst eftersom Irma sov, då gick det bra att visa hänsyn...

Vi tog en sovpromenad och väl hemma sov båda barnen så gott att August fick sova så länge han ville. När de sover i syskonvagnen så vaknar Irma när jag väcker August och det kändes synd att väcka henne när hon för en gångs skull sov lite längre. Jag hann ligga en lång stund och sola mig lite innan Irma vaknade och då fick August också vakna. Resten av eftermiddagen tillbringade vi på en filt i skuggan där vi myste och läste böcker.

Ikväll var vi och tittade på ett hus. Perfekt läge, mysig tomt men MASSOR att göra. Blir nog inget, men vi får väl se.

Jag har lagat en supergod fiskgratäng med rotfrukter ikväll, det var första gången vi åt den och till och med August åt massor av den. Han äter för det mesta bra och vi gör sällan någon stor affär av vad eller hur mycket han äter, men han brukar ha lite svårt för ihopblandad och kladdig mat och nyheter. Helst vill han ha varje sak för sig och ingen sås, men nu börjar han kunna äta grytor, gratänger, lasagne och liknande.

1 kommentar:

Himmel, jord och allt där emellan sa...

Nice dag :). Du kan väl inte skriva att du gjort en god fiskgratäng och sen inte lägga ut receptet, skärpning Marie ;).
Kram på er!