lördag 17 april 2010

Ryttarinnan!

Imorgon ska jag rida en dressyrlektion för min kompis Maria som har egen ridskola: http://bjorkviksponnyridskola.se/

Jag vet inte riktigt om jag vet vad jag ger mig in på, det är över tre år sedan jag satt på hästryggen senast och det är nog kanske sju år sedan jag var aktiv och red regelbundet. Jag red hyfsat på den tiden, men det är som sagt ganska länge sedan och jag skulle tippa på att min sits är rätt svag. Jag har ju till och med jobbat som ridinstruktör litegrand, men nu känns det som att jag inte kommer ihåg någonting - hoppas jag inte rider över de andra i gruppen... Träningsvärk kommer jag garanterat att få, men oj så kul det ska bli!

1 kommentar:

Camilla sa...

Hilma har varit där två lördagar i rad med sin mormor. Hon tycker att det är jättekul och är numera mormors stalltjej, men någon rid tur har det inte blivit ännu för fegisen. Igår hade hon till och med klappat hästarna, tittat in i alla boxar och hoppat i hö, en förbättring från förra lördagen. Snart ska vi nog få upp henne på hästryggen också=).