söndag 3 januari 2010

Intervju med August 2,5 år:

Vad heter du?
August Siverskog

Hur gammal är du?
Så här, 2 år (visar 4 fingrar...)

Vilken är din älsklingsfärg?
Röd och orange. Och gul och rosa.

Vad är godast att dricka när man är törstig?
Mjölk

Finns det något som du är rädd för. som är lite läskigt?
Smällar (raketer) och lejon

Var vill du åka på semester i sommar?
Ikea, Öland och Göteborg.

Vilken mat är godast?
Fin mat (mamman gissar på diverse kombinationer av korv, köttbullar, fiskbullar, pasta, ris, kokta morötter, ärter, broccoli, majs, lingonsylt, ktechup och raggmunk).

Vad ska bli roligast med att bli storebror?
Att bebisen kommer. Jag ska byta blöja och sova med bebisen och trösta bebisen. På natten går bebisen upp. Jag ska lära bebisen bygga järnväg.

Vad vill du jobba med när du blir stor?
Köra lastbil eller jobba med pappa.

Vilken är din bästa leksak?
Järnvägen.

Vilken är den bästa sången?
Tingelingetåget! Och Honkey Tonkey. Och Hoppasången!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi, så go han är!
Jag brukar också ställa frågor sådär till Jens och man får många roliga svar. :) Idag frågade jag honom bla vad hans pappa heter och då svarar han: Daniel gospappan Östberg. Haha
Stor kram till dig och August från Ulrika.

Titti sa...

Vilken mysig intervju!

Den här veckan får barnen inte vara på dagis eftersom D har ledig vecka. Detta innebär full rulle hela dagarna för mig iaf. Dom är ju hemma med mig alla mina ledig dagar annars, det är bara på D´s lediga veckor som dom får vara där 8-11, och jag antar att det är för att det inte skulle bli för lång mellan gångerna annars. Tidigare var 15-timmarsbarnen på dagis 3 av 5 dagar och då 8.30-14, men nu ska dom spara in på maten...

Hoppas ni har det mys!