fredag 1 januari 2010

Årets första dag

Idag tänder vi ett ljus för lilla Victoria som skulle ha fått fira sin 20-årsdag idag, men som inte fick bli äldre än fem år. Barn ska inte dö! Det känns som igår trots att det är nästan 15 år sedan, jag glömmer dig inte Vicky!

Gårdagen blev mycket lugn och trevlig och August tyckte att det var jätteroligt att mormor och morfar var här. Han fick ett paket med ett Tomas Tåget-lok som går att köra på Briotågbanan och sedan var hans kväll fulländad! Vi åt god mat och spelade spel, men jag orkade inte vara uppe till tovlslaget utan låg och läste istället. Somna vågade jag inte förrän de värsta fyrverkerierna var över. Jag gillar inte fyrverkerier. Visserligen är de fina att se på, men folk skjuter hur som helst och jag är alltid rädd att det ska komma in en raket genom fönstret och sätta eld på huset. Dessutom mår jag lite dåligt när jag tänker på hur många ton tungmetaller som folk glatt tänder eld på och skickar upp i luften trots att vi borde vara rädda om miljön.

Idag har vi varit i Båsenberga tillsammans med mina föräldrar där August åkte lite skidor i backen och sedan åkte lite Snowracer tillsammans med min mamma. Han hade jätteroligt, men höjdpunkten var nog när vi allihopa grillade korv i vindskyddet - det tyckte han var jättemysigt!

Nu har jag insett att jag nog får acceptera att jag kanske går upp ett eller ett par oönskade kilo till innan bebisen tittar ut för jag har blivit väldigt orörlig de senaste dagarna - jag har jätteont i fogarna! Nu får jag nog helt enkelt försöka hålla mig lite stilla för jag kan inte göra mycket alls. Förhoppningsvis tänker bönan titta ut i tid så jag slipper att gå över tiden med två veckor också.

2 kommentarer:

Titti sa...

God fortsättning!
Jag var nästan sängliggande med foglosningar de sista 2 månaderna när jag väntade Arvid. Och när epiduralen kickade in på förlossningen trodde jag att jag kom till himmelen! Jag kunde ta mig i och ur sängen själv och snabbt! Kände mig som en elitgymnast helt plötsligt och lovade mig själv att vid en ev nästa graviditet be om epidural i månad 6, då skulle jag nog kunna jobba in i det sista! :)

Titti sa...

Jo, det var ju en sak till... Jag förstår att ni längtar efter att bönan ska komma ut. Det gör jag också! :) Så kul med nya bäbisar, även om det för mig är en bloggbäbis... Kram