tisdag 5 januari 2010

Dagarna lunkar på

Jag får nog inse att bebisen inte stretchar oavbrutet inne i magen utan att jag har ganska mycket sammandragningar. Det är rätt jobbigt eftersom det känns som att bebisen trycks upp under revbenen varje gång magen blir stenhård, hoppas den fixerar sig snart.

Idag har jag börjat tvätta pyttesmå bebiskläder och alla lakan och filtar, mysigt!

Annars lunkar dagarna på i rätt maklig takt. Vi har inte orkat ta tag i Augusts läggningstider så mycket, så vi får sova till efter åtta de flesta mornar -skönt. Han blir arg och får små bryt då och då, men överlag har det varit ganska lite bråk (peppar, peppar). Han är gosig och kramig och berättar gärna att han älskar oss och det är supermysigt. Vi har börjat ställa fram lite bebissaker, till exempel har vi plockat fram skötbordet och vaggan, men August verkar inte bli svartsjuk alls utan tycker att det är jättekul med allt som har med bebisen att göra. I morse klappade August på mig och sa "Åh vilken fin mamma!", sådant värmer verkligen när man känner sig som en svettig flodhäst...

Jag börjar verkligen känna mig höggravid nu och märker att jag måste sakta ner mig lite. På söndagar är vi ofta i badhuset, då åker jag först dit vid kvart över åtta och simtränar mellan halv nio och tio. Vid tio kommer August och Rickard med bussen och så badar vi tillsammans hela familjen och är inte hemma förrän vid tovltiden, nu känner jag att det börjar vara rätt jobbigt med en hel förmiddag i simhallen så. I synnerhet som jag sedan är där ungefär lika länge på måndagseftermiddagar, då simtränar jag mellan fyra och strax efter fem, sedan har jag hand om en grupp mellan sex och sju. Jag är rätt så trött efter de två dagarna, men det är de dagar det passar bäst att jag är med på simträningen så det får vara så.

Fogarna är lite bättre igen och igår var jag och August ute och grävde i snön i trädgården. Vi hade besök av min kompis Elin också så vi hjälptes åt att dra August en sväng på snowracern också. Idag promenerade jag och August med vagnen till min lillebror och hälsade på lite och det gick också bra. Det var lite för kallt för att vara ute och leka, men det var skönt med lite luft.

Jag blir glad över att det finns folk som anstränger sig för att göra ett bra jobb och vara lite smidiga. Igår blev jag uppringd av en väldigt trevlig dam från Försäkringskassan så jag fick ordning på allt som jag behövde veta. I morse fick jag ett mail från Ginza. Jag beställde nämligen en skiva i oktober, som jag även betalade då. Jag har dock inte fått någon skiva och inget meddelande. Nu hade jag tröttnat på att vänta och ville ha tillbaka pengarna. I mailet stod det att de beklagade det som hänt och erbjöd mig en nyare skiva med samma artist, den skivan kostade 100 kr mer men jag skulle få den för de pengar som jag redan betalat. Det låter ju helt OK och det känns smidigt när de försöker hitta en lösning. Den tredje servicemedvetna människan jag har kommit i kontakt med det senaste dygnet var en man på kommunen. Jag ringde dit vid elva i förmiddags för att jag inte kom upp för en trappa med vagnen, det var nämligen halt och massor med snö i barnvagnsspåren. När jag gick hem igen en timme senare var all snö borta och trappan var sandad, det kallar jag snabbt jobbat!

1 kommentar:

mamma sa...

Jag tror att de flesta människor vill göra sitt bästa gentemot sina medmänniskor, så jag blir glad när jag läser ditt inlägg om detta. Kram mamma