fredag 8 januari 2010

Fredag

Lång mysmorgon hade vi i morse, jag väckte August halv nio för att inte hela dagen skulle bli knas. Sedan låg vi och läste sagor ganska länge innan vi masade oss upp för att äta frukost. August vill gärna läsa om monster, vi har redan hunnit läsa om Alfons och monstret flera gånger sedan vi lånade den igår. Han känner sig nog lite kaxig då, för han är inte rädd för monster. Börjar vi däremot prata lejon, då är han inte så stursk längre för det är något han har fått för sig är läskigt.

När vi klätt på oss gick vi och hälsade på Rickard på jobbet och åkte lite hiss. Jag är inte förtjust i den där hissen, det är en ranglig bygghiss som står utomhus, men August tycker att det är kul. Sedan gick vi till barnmorskan för att väcka upp bebisen som varit lite väl lat och min barnmorska tyckte att det var lika bra att lyssna lite. Men det verkar som att bebisen tar sig ett vilodygn sisådär varannan vecka, för det är inte första gången det är helt stilla så här länge och allt är bra när man kollar. Det var första gången som August följde med till barnmorskan. Dels har de haft "barnförbud" hela hösten på grund av svininfluensan, dels så vill jag gärna ha lite lugn och ro när jag går dit och de flesta tiderna har ändå varit när han har varit på dagis. August tyckte att det var jättespännande, barnmorskan ställde fram en pall vid britsen så att han skulle se och höra bra. Men när vi gick därifrån var han lite besviken: "Jag väntade ju hela tiden på doktorn och barnmorskan mamma". Han är väldigt förtjust i böcker om sjukhus och där har ju alltid all personal vita kläder på sig och det har sällan min barnmorska så han tyckte väl inte riktigt att det var någon ordning på det hela.

På eftermiddagen blev det badhuset igen, alltid en succé. Idag träffade vi några kompisar där också som har lite äldre barn så det var full fart. Nu blir det en lugn fredagskväll och imorgon blir det städlördag, nu ska julen ut! Det är ju inte Knut förrän i mitten på veckan, men jag känner inte för att städa allt själv när Rickard är på jobbet. Får se om vi inför julgransplundring nästa år kanske. Fast granen är redan utstädad för i år så den slipper vi imorgon.

Inga kommentarer: