torsdag 7 januari 2010

Datanörd?

Rickard sa lite försiktigt för en stund sedan att han var lite intresserad av att låna datorn när jag var klar. Men sedan sa han att problemet var att jag ju aldrig blir färdig... Och det ligger nog något i det, jag kan nog ligga i soffan och slösurfa en hel kväll. Jag föreslog att vi skulle ha två bärbara så kunde vi chatta med varandra, det tyckte han inte var en bra idé. Undrar varför? ;-) Nu har jag i alla fall lovat att han ska få datorn om en stund om han skalar en apelsin till mig först...

Idag har vi träffat på nästa servicemedvetna människa, i alla fall per telefon. Jag skulle nämligen tvätta kuddarna till vagnen och vaggan igår, de skulle tåla tvätt ända upp till 95 grader men kom ut ur tvättmaskinen som knöliga bollar. De skulle torktumlas också så jag tänkte att det skulle bli bättre, men icke. Då ringde Rickard till Rätt Start och de lovade att omgående skicka nya kuddar eftersom de lovar att kuddarna ska hålla formen. Vi behövde inte ens skicka tillbaka de gamla och det är dessutom nästan tre år sedan vi köpte dem. Smidigt!

I morse vaknade jag av att August gosade in sig bredvid mig och sa "Jag älskar dig mamma!". Sämre sätt finns det att vakna på!

Vi knallade iväg till biblioteket på förmiddagen och lånade ett gäng nya böcker och så satt vi där och läste en timme också, mysigt! På väg hem stannade vi till på barnaffären Mokkasin och köpte en liten namnsdagspresent till August, en liten ask med små trägrönsaker. August blev jätteglad och charmade butiksinnehavaren genom att sitta i vagnen och förtjust säga "Åh vilken fin present!" gång på gång medan jag betalade.

På eftermiddagen var vi till leksaksaffären och införskaffade en till namnsdagspresent. Vi brukar inte fira namnsdagar, men nu kom jag ihåg hans namnsdag tack vare att mina föräldrar skickat ett kort och lite pengar till August. För pengarna köpte August en legoplatta så han kan bygga stora hus av sitt älskade lego.

Inga kommentarer: