måndag 14 december 2009

Varma kläder!

Imorgon är det nog äntligen overalldags, längtar efter att se August sin fina röda Me&I-overall. Så länge det har varit plusgrader har han haft sina fodrade regnkläder, kanonuppfinning! Häromdagen såg jag 5-årsgruppen på dagis som var ute och lekte - i tjocka overaller och termobyxor. Det är ju ändå inga småbarn som sitter i ett hörn på en sandlåda, de far ju runt som skottspolar och jag var svettig i min jacka och jeans. Men nu verkar ju vintern vara på väg, idag fick August byta ut höstkängorna mot vinterkängorna och imorgon blir det nog som sagt overall.

1 kommentar:

Helena sa...

Inte Tore då (vad jag vet)! Han har POP:s vindfleece och typ skaljacka över, ullångkalsonger och överdragsbyxor. Jag är fan av lager-på-lager. Han håller ju igång så mycket när han är ute på dagis, så han klagar aldrig på att det är kallt...bara på morgonen när han är trött, men då är ju allt fel...

Men nu är det skönt med lite snö! Det är inte roligt med leriga kläder och man vill ju inte tvätta sönder dem.