tisdag 15 december 2009

Vitt, vitt, vitt!

August var verkligen inte sugen på att bli väckt vid sju i morse.
"Nej mamma, sluta, släck lampan, jag är trött!"

Jag föreslog då att vi skulle titta ut genom fönstret och då blev det fart på ungen.
"Äntligen!" tjöt han på bästa Gert Fylking-manér och sedan var morgonen räddad. Han har längtat så mycket efter snön så nu ville han bara ut. Frukosten slank ner nästan helt utan krångel och till och med den nya overallen åkte på utan protest, annars är August väldigt skeptisk till nya kläder. Han försökte till och med ta på sig själv, men det gick inte riktigt.
"Mamma, overallen är för stark" sa han när han inte fick fötterna igenom hålen, och resåren var ganska hård. Lite bökigt var det att få över den över kängorna, men å andra sidan så är nog risken för snöläckage minimal. Han gick halvvägs till dagis eftersom det var så kul med snön, sedan började vi få lite ont om tid så då åkte han sista biten.

Jag hämtade honom efter lunch och nu står han ute i vagnen och sover. De hade varit ute och åkt madrass på förmiddagen så han var väldigt nöjd. Skönt att han kan få göra lite sådant på dagis, jag är inte säker på att jag orkar upp och ner för pulkabacken så många vändor. Men snart ska han ha tre veckors jullov så då får jag väl försöka lite.

Snart kommer min lillebror och mamma hit och ska vara barnvakt, jag och Rickard ska på ett läkarbesök i Nyköping. Känns ju vältajmat, den hittills enda dagen på året med snöfall... Lite obehagligt är det att ge sig ut på vägarna då, men vi får väl köra försiktigt och hoppas att andra trafikanter gör detsamma.

Inga kommentarer: