onsdag 2 december 2009

Sjuka familjen

Idag är vi hemma alla tre. August är inte bra från sin ögoninflammation så han och Rickard har varit hemma hela veckan. Jag vaknade i morse med ont i halsen och ont i kroppen. Eller vaknade och vaknade, det började redan igår kväll så jag har mest legat och vridit och vänt på mig hela natten. Hoppas det blir bättre snart, känns tråkigt att vara sjuk de sista dagarna på jobbet och så ska jag på julkonsert med mamma på fredag och då vill jag vara pigg. Vi ska gå på Måns Zelmerlöv, Sanna Nielsen, Sonja Aldén och Shirley Clamp, det var mammas födelsedagspresent från oss och det ska bli jättemysigt! Nu är jag i alla fall något piggare. Jag har pimpat upp mig med Alvedon och så körde jag vetekudde och sov hela förmiddagen så jag hoppas att jag har motat bort det värsta.

August är ganska pigg, han hade feber natten mellan söndag och måndag, annars är det mest lite snuva och så kladdiga ögon. Samma natt som han hade feber vaknade han helt panikslagen och skrek att han inte kunde se. Det kunde han inte heller för ögonen var helt igenklistrade så jag förstår att han blev rädd. Samma sak hände i natt, men nu visste han vad det var så nu blev han inte lika ledsen.

Idag fick jag äntligen besked om att Försäkringskassan har läst klart mina sjukskrivningspapper och godkänt dem. Snabbt (?) jobbat, det tog ju "bara" sex veckor... Skönt att veta att jag får lite mer än en halv lön så här innan jul i alla fall.

Här i stan är det svårt att få in någon bra radiokanal, särskilt i bilen. Jag lyssnar en del på P3, men ibland vill jag höra mer musik och den enda kanalen som då går att få in är Lugna Favoriter. Där är det ju också en del reklam och det här har gjort att August nu varvar de vanliga barnvisorna han går och sjunger på med.

"Lugna favoriter" och "Hundra arton ett hundra!"

Annars är hans nya grej att "skoja" om saker.

I bilen: "Vi struntar i bältet idag! Nej, jag skojar bara med dig pappa!"

På promenaden: "Titta vad är det där? Kanske ett lejon? Neeej, det är inget lejon och ingen traktor, det är ju en lastbil!"

Ibland använder han det om han gör en sak han inte får och märker att det inte blir så uppskattat hos oss. Då ler han och säger att han bara skojade och då är det svårt att inte dra på munnen.

Igår sa han:
"Jag älskar dig mamma! Jag älskar dig, och pappa och bebisen!" Då smälter mitt hjärta!

2 kommentarer:

Maria sa...

När jag kom hem en dag då mormor vaktade barnen hörde jag världens vrål från Alwin när jag öppnade dörren. När Alwin hörde mig kom han emot mig leende och sa "jag bara skojade lite med mormor" hmm...

Anonym sa...

Och Marie jag älskar dig.
Rickard