tisdag 22 december 2009

Mysig tisdag!

Både August och jag gillar snö och att vara ute, ändå har vi mest varit osams de senaste dagarna när vi varit ute och lekt. Idag tog vi därför en paus från snön och gick till biblioteket på förmiddagen. Det visade sig vara en bra idé, vi hade jättemysigt! Vi åt frukt och läste böcker, massor av böcker. August tyckte att det var så roligt att bara kunna hämta nya i lådorna hela tiden och så gillade han att visa mig böcker som de läst på dagis men som vi inte har hemma.

När det började närma sig lunch klädde vi på oss ytterkläderna och till och med det gick smidigt. Sedan gick vi till mitt jobb där jag var bjuden på lunch. Vi kom lite tidigt så August fick äta lite först, jag hade med mat till honom. När mina kollegor var klara med sitt möte så var det dags för lunch. Det gick jättebra med August, han pratade med mina kollegor och satt och lekte med lite leksaker som jag tagit med. Jag fick lite presenter och det är ju alltid trevligt. Landstingsjulklappen var en skål med godis, skålen kommer att passa jättebra i vårt vardagsrum. Presenten från paramedicin var ett presentkort på Hud- och Hårkompaniet, perfekt! Det har jag nämligen önskat mig i julklapp eftersom jag gärna skulle vilja hinna med både fotvård och att fixa håret lite innan bebisen kommer.

Nu myser vi i soffan med massor av tända ljus och "Lilla röda traktorn", August längtar efter sin mormor och morfar som kommer ikväll och äter mat och tittar på vår gran.

Just det, August har nu bestämt namn på bebisen. Först skulle den heta Ludvig (oavsett kön), för det heter hans bebiskusin så han trodde att bebisar heter så. Sedan skulle den heta Böna (också oavsett kön) men nu finns det två olika alternativ: blir det en flicka ska den heta Böna och blir det en pojke ska den heta Julia... Tja, varför vara så traditionell?

2 kommentarer:

Camilla sa...

Hilma fick för sig idag att bebisen ska heta Peter om det blir en lillebror...dock är hon rätt så ensam om att tycka om detta namn=).
Annars är hon rätt så bestämd att det blir en Maja, då också oavsett kön. Fast Maja har vi med på topp 3listan på tjejnamn. Så vi får se om det blir protester när den väl är ute=).

Anonym sa...

Jag önskar dig och din familj en God Jul!
Kram från Ulrika.