onsdag 23 december 2009

Nu är det jul!

Undrar om jag kan räkna av kalorier för alla gympapass Bönan kör? I så fall kan jag nog med gott samvete sitta still fram till det är dags för bebisen att komma ut... fast det kommer jag ju inte att göra, det är jag alldeles för rastlös för. Men det är verkligen full fart i magen rätt ofta, min barnmorska tror att det blir en bebis lika aktiv som sin mamma - hoppas inte...

Idag satte förkylningar stopp för dagens egentliga planer som var ett badhusbesök, August och jag tog en sväng till biblioteket idag också istället. Vi har förresten "badat upp" vårt halvårskort som vi köpte till familjen i september, nu badar vi "gratis" fram till i slutet av mars - bra! På biblioteket hade vi i alla fall lika mysigt som igår och på eftermiddagen har vi vilat länge båda två. Nu förbereder vi för lite minijul tillsammans med Rickards föräldrar ikväll, August längtar. Sofie och Per är också på väg hit för lite julklappsbyte.

Imorgon blir det Vingåker och min morfar på förmiddagen och sedan mina föräldrar resten av julhelgen, med en avstickare till min storebror med familj på juldagens kväll. Det ska bli en jättemysig julhelg, hoppas bara att inte August blir sjuk nu när han har längtat så. Han får i alla fall många tomtebesök: först kommer ju tomten i natt med paket till julstrumpan, sedan kommer tomten både till morfar och hem till mamma och pappa. Det värsta är att August vet att tomten kommer innan bebisen ska komma ut, men nu tycker han nog att det är dags för bebisen att komma när tomten har gjort sitt...

God Jul till alla! Kram

Inga kommentarer: