söndag 20 december 2009

Mys!

August klär granen:




Efter en ganska turbulent dag igår med mycket bråk och tårar fick vi en väldigt mysig kväll. Vi var bjuden på middag till Rickards mormor och morfar och det blev trevligt och lugnt. August lekte snällt och åt fint. Jag har hört att om man vill veta hur man har lyckats med sin uppfostran så ska man se (eller fråga om man inte är med själv) hur barnen uppför sig borta. Ska man se till det påståendet så har vi gjort det mesta rätt! August säger "ja tack" och "nej tack", "tack så mycket!", sitter fint och äter med gaffeln, ber fint när han vill ha mer, tvättar händerna frivilligt efter maten och leker snällt med de leksaker som finns. Skönt att veta, det är ju inte alltid riktigt så det går till hemma...


I morse vaknade visst August på en annan sida än igår, han var på strålande humör och vi myste i sängen innan det var dags för frukost. Jag vaknade genomförkyld så jag fick hoppa över simträningen idag. Istället spände jag på mig stödbältet och tog en promenad till simhallen medan killarna tog bilen. Vi hade en jättemysig förmiddag och var nästan ensamma i simhallen, undrar om resten av stans befolkning trängdes i julhandeln? När vi kom hem sov August och jag middag i soffan - jätteskönt! Han sover normalt alltid middag utomhus annars, men han sov inomhus någon gång när han var sjuk och tycker att det är mysigt att sova inne ibland. Förut hade han aldrig kunnat somna i soffan, men nu när han kan det är det rätt mysigt. Det kan ju vara smidigt sedan när bebisen kommer också, att inte behöva släpa ut båda barnen varje gång en av dem ska sova.


På eftermiddagen klädde vi granen och det tyckte August var jättekul! Mysigt var det ocksåför vi höll sams alla tre under hela proceduren...


Nu ikväll var jag och mamma på julkonsert i Vingåker - en toppenkonsert! Vi var på konsert med samma artister förra året och de är verkligen jätteduktiga!

1 kommentar:

Titti sa...

ojdå, då har vi misslyckats helt. Våra är mer vilda än tama när vi är borta, kanske för att dom vet att vi inte skäller lika mkt då....

Det är mysigt att sova inne tillsammans, och praktiskt. Hilda sov ute jämt innan Arvid kom, men sen gick det inte mer. Ett tag var det bara att stå på altanen och dra vagt. Arvid kl 10, Hilda kl 12 och Arvid kl 15. Alltid var det nått barn som sov. Det blev enklare när Arvid började sova en gång om dagen, då stod jag och drog 2 vagnar på altanen. Hilda var så stor då så när hon vaknade viskade hon antingen i babyvakten "Mamma jag är vaken" eller så klev hon ur och gick in, den där babyselen är inte så rymningssäker!
Ser fram emot att få följa en ny liten bäbis här i bloggvärlden!
Kram