tisdag 3 november 2009

Buskul!

Tisdag eftermiddag och vi har mys här hemma. August och jag har fiskat med hans fiskepussel där alla fiskarna har magneter på sig. August fick det i tvåårspresent, men som den elaka mamma jag är så plockade jag undan en del av det han fick eftersom han fick så mycket saker. Så när jag plockade fram der häromdagen så blev det en helt ny leksak!

Vi har också lekt kurragömma jättelänge och August skrattade så han tjöt (och ropade också varje gång han gömt sig: "Här är jag mamma!"). Nu bakar killarna hamburgerbröd som vi ska ha till morgondagens middag då vi ska göra hamburgare. Jag ska strax börja med tonfiskgrytan som är dagens middag.




2 kommentarer:

Anonym sa...

mycket baka o mysa i er familj :) Det är så härligt när barn är så där glada!
mamma

Titti sa...

Jag hade faktiskt självmant lagt alla dagar utom julafton då jag hade hoppats få vara ledig. Liksom veckan före jul som jag tycker är den bästa.... Men då allt sket sig kan det ju lika gärna skita sig ordentligt. Nu har jag inte givit upp än, har kontaktat facket och divisionschefen för att få höra på vilka grunder dom får bryta lagen.
Kram Titti