torsdag 5 november 2009

Julstämning?

Rickard sitter bredvid mig i soffan och dricker glögg, genast kom lite julstämning fram trots novemberrusket ute. Jag gillar inte glögg, men lukten av det är ganska mysigt. Jag tror att det kommer att gå bra med alla juldofter trots min doftkänslighet, bara jag slipper saffranslukt.

Jag sitter och håller på med bebisens första album. Jag gjorde ett till August som jag började med innan han var född och nästa bebis måste ju såklart också få ett. De flesta bilderna i Augusts första album är ju ändå från efter förlossningen såklart, men ultraljudsbilder, några magbilder och så notiser om första sparken och liknande finns med. Sådär jättemycket magbilder blir det inte eftersom jag inte är jätteförtjust i att bli fotad så, dessutom vet jag inte hur många sådana bilder barnen är intresserade av, men någon måste väl få finnas med. Augusts album heter "Grynets första album" så det här blir ju "Bönans första album". Idag har jag hämtat ut ultraljudsbilderna från fotofirman som gjort om dem till vanliga foton. För ni vet väl det alla ni som har barn eller som väntar på ett, att ultraljudsbilder inte är färgbeständiga utan försvinner med åren. Så se till att lämna in dem så att de skannas och görs om till riktiga foton för att slippa visa upp kolsvarta bilder för era barn i framtiden.

Inga kommentarer: