lördag 30 maj 2009

Sommar!

Vilken härlig dag! Soligt och varmt, 25 grader i skuggan. Det är precis lagom, varmare behöver det inte vara. På förmiddagen var jag ute på distanspass med två killar från klubben, men det var för varmt. Har inte hunnit vant mig att träna i värme än i år, men som tur var så var vi rätt sega alla tre så det gick i behagligt tempo.

Resten av dagen har vi varit ute i trädgården hela tiden. Rickard fick svänga iväg och fixa sandaler till August också. Vi köpte ett par jättefina Eccosandaler igår, men när vi fick prova dem lite mer på honom så kände vi att de var i minsta laget. Tyvärr fanns det inga större, men i en annan skoaffär hittade vi ett par Kavatsandaler istället. Jag hade bara sett svarta och blå innan och de tyckte jag inte om, men nu hittade Rickard ett par som var vita och svarta utan fula bilar på. Det är ju bra med ett par som är stängda (och förstärkta) i tån när det kommer till Bobbycar-turer och cyklarna på dagis. Men det blir ju ganska varmt även om det är svalare än gympaskor, så vi köpte även ett par Vikingsandaler som är helt öppna, sådana med bara remmar och kardborreband. Det kan ju vara skönt vid promenader, stadsturer och sådant.

Nu ikväll bjöd vi hit Rickards mamma och pappa på grillat, trevligt och gott. Rickard hade köpt en blomma till sin mamma eftersom det är Mors Dag imorgon, så han ville lämna över den. Nu sitter vi i vardagsrummet och äter choklad och dricker Mackmyra (bara Rickard och Lasse). Då kanske det låter hemskt oartigt att jag sitter och surfar, men Lasse och Eva ville gärna se Hjalmar på TV och det finns inget jag tycker är tråkigare än revy eller buskis på TV. Så de tittar på TV och jag sitter bredvid och bloggar lite. Tydligen har de ingen TV hemma, eller den har ingen bild och då är det ju rätt meningslöst att kolla förstås...

Imorgon blir det sommarstugan med vår kompis Jonas, då ska jag bada tror jag.

1 kommentar:

Titti sa...

Vilka härliga sommardagar ni haft!
Köpte nya fina sandaler åt Arvid också. Inga töntiga bilar eller dödskallar på dom. Han vägrar använda dom. VIll bara ha stövlar eller tunga tennisskor. Tokiga unge. Vägrar barfota också. Vad gör man?