onsdag 27 maj 2009

Hur har dagen varit?

August brukar berätta lite vad de har gjort på dagis under dagen och vad de har fått till mat, han har bra minne. Det är ju såklart jättemysigt att det går att föra samtal med honom, men allt är inte riktigt lika kul. Idag när jag frågade vad de gjort på dagis blev svaret "kastat sand!" följt av ett mycket busigt leende. När jag frågade om de verkligen får kasta sand så svarade han "jaa", men han lyckades inte helt att övertyga mig.

En annan dag kom han hem med ett sår under ögat och jag frågade vad som hänt. "Isak putta mig dagis, ögat" blev svaret den gången. Men den här Isak måste vara väldigt snäll ibland ändå, han är nämligen Augusts stora idol.

Häromdagen var August och jag lite osams och han vägrade det mesta. Efter en stund hjälpte han mig med något och jag sa att han var duktig. "Ja, duktig bebis!" svarade han då...

I morse tog han tag i trappräcket och klev sedan ner ett steg så att han nästan blev hängande i armen. "August hänger tork" sa han. Vad får han allt ifrån?

Jag har varit hos tandläkaren idag och lagat mina två hål. Jag är en ganska rutinerad besökare hos tandläkaren eftersom jag slagit ut ett par tänder, opererat bort två visdomständer, dragit ut en tand, haft tandställning och dessutom lagat hål förut. Det har aldrig bekommit mig så mycket förut, men nu har jag blivit lite tandläkarrädd och bad om bedövning. Herregud, nu förstår jag hur strokepatienterna känner sig. Hängande mungipa, ingen känsel och så svårt att svälja. Jag behövde i alla fall inte äta timbalkost till middag, men det var inte långt ifrån. Och jag behöver ändå bara dras med det här i några timmar, vad hemskt att alltid ha det så här.

Inga kommentarer: