lördag 14 mars 2009

Melodifestivalen

Ja, nu är vi bänkade och tittar, jag är ju lite schlagernörd. Personligen håller jag på Caroline af Ugglas (till de små simmartjejernas stora förskräckelse - de håller mig för skyldig till att hon är i Globen bara för att jag röstade på henne i Andra Chansen) och Sarah Down Finer. Båda dessa röstade jag på förra helgen och jag var tydligen inte ensam om att gilla dem. Sedan så tror jag att Måns Zelmerlöv eller Alcazar nog gör sig bäst i Ryssland, men jag skickar nog ändå iväg någon röst på mina egna favoriter.

Besöket på kirurgmottagningen igår gick över all förväntan. Supertrevlig personal var det och August var förvånansvärt pigg trots att vi inte fick komma in förrän strax före tolv. Jag hade förberett August på vad doktorn skulle titta på och det verkade han ha tagit till sig för han protesterade inte det minsta. Efteråt fick han ett litet bulligt klistermärke med Bamse - det var en stor händelse. Han har nog aldrig sett Bamse på film eller i tidning, men de har Bamsebilder över sina handdukar på dagis, så han vet vem det är. Han är väldigt stolt över sitt lilla klistermärke! Vi skulle få komma tillbaka efter sommaren, men läkaren tyckte att allt såg bra ut nu i alla fall.

Var kommer allt snor ifrån? Det sägs ju att man ska dricka mycket när man är förkyld, men jag tvivlar på att det är rätt strategi. Ju mer vätska man tillför, desto mer snuva kan ju produceras. Om man inte dricker alls, tror ni förkylningen försvinner då? Kanske inte heller helt rätt strategi...

Inga kommentarer: