söndag 15 mars 2009

Söndag

Jaha, det blev Malena Ernman som vann. Ja, det är ju en annorlunda låt i alla fall, kanske kan gå hem i Europa. Fast eftersom alla öststater ändå bara röstar på varandra så spelar det nog ingen roll tyvärr. En bra tävling blev det ändå, lite lagom spännande. Fast lite synd om Måns, han kunde verkligen inte dölja sin besvikelse.

I morse tog August och jag bussen till simhallen, han har tjatat om att få åka buss varje dag sedan vi gjorde det sist. När vi stod och väntade på bussen så cyklade det förbi en gubbe, då sa August:
"Pokke (pojke) cyklar".

Jag blev lite förvånad att han visste vad pojke var sådär. Jag talade om att mamma är en flicka och då kom nästa mening, en lång mening!

"Pappa ä en pokke".

Fyra ord och att han dessutom kunde könsbestämma någon, jag är förvånad och stolt!

På eftermiddagen idag var jag ute på ett löppass, som jag har längtat. Visserligen var det blött ute så det plaskade i skorna, det var isigt och halt på en del stigar så jag fick klafsa fram i blåbärsriset istället, en gång kom jag lite vilse och såg ingen stig alls och jag var ganska snuvig - men: jag kände mig pigg och fräsch i kroppen, solen sken, fåglarna kvitttrade, det luktade vår, det var årets första pass utan mössa och där det inte var isigt och blött var det helt perfekt skönt underlag. Det var så himla skönt, jag ville inte vända hem, och inte kände jag av att jag hade varit sjuk heller. Planerade 40-45 minuter blev 70 minuter. Fast jag sprang inte fort där jag irrade runt i blåbärsriset, det blev nog inte mer än 10-11 km. Nu längtar jag verkligen till nästa pass och att komma igång ännu bättre. Förra året så här års hade det varit barmark ett bra tag. Nog för att jag gillar snö, men nu vill jag ha mjuka fina skogsstigar!

Här kommer lite vårbilder som en påminnelse om att snart är vintern slut. Dessa blommor har blommat hos oss den senaste veckan (utom vintergäcken som kom i januari):

Scilla

Massor av knoppar!


Vintergäck

Krokus


Snödroppar och tulpaner som gror

1 kommentar:

Anonym sa...

Ojoj dit har vi långt!