lördag 14 februari 2009

Sportlördag!

Idag är August feberfri, men inte host- och snuvfri. Och definitivt inte gnällfri så han känner sig nog inte helt frisk. Han och Rickard hade sportlördag inomhus på förmiddagen, de tittade på skidskytte och första åket i damernas slalom. Jag var ute och sprang i skogen och det hade kunnat gå precis hur som helst med mitt lokalsinne. Vi var ju visserligen fyra stycken som stack iväg tillsammans, men av olika anledningar skulle jag springa sista biten själv. Jag trampade genom isen så jag blev genomblöt om fötterna och dessutom kom jag fram ungefär en halvmil ifrån stället där jag trodde att stigen skulle sluta... Ja, ja - hem kom jag i alla fall.

Oj, nu trodde jag att August vaknade och skrek igen, men det var visst bara Lili och Susie...

På eftermiddagen såg vi andra åket på slalomen, det blev ju ingen succé för Sverige precis. Fast jag har lite svårt att kalla sådant för fiasko efteråt. Jag antar att de som deltar i OS och VM har kvalat in och visat sig vara så bra som krävs för att man ska få åka dit. Väl på plats antar jag också att de gör sitt bästa (även om det händer att jag tvivlar när det gäller herrarnas fotbollslandslag...) och mer kan man väl inte göra? Att baddräkten spricker, eller att man ramlar kan ju hända vem som helst...

Nu är det Lasse Lindh. Jag har gillat hon rätt så mycket, men sedan så tyckte jag att alla hans nya låtar lät likadant. Men den här låten var lite annorlunda och rätt OK.

Rickard är på 30-årsfest ikväll och jag är mycket nöjd över att vara hemma med August, en påse godis och Melodifestivalen. August somnade som en stock kvart över sju, bara för att vakna en halvtimme senare och vilja kramas. Han har somnat om igen och jag håller tummarna för att han sover längre en halvtimme nu. Tur i alla fall att vi kan spola tillbaka på vår TV så man inte missar något ;-)!

Jag gillar faktiskt Petra Mede och dessutom gillar jag att det är flera deltävlingar (det är väl jag mot resten av svenska folket) så jag tänker ha en trevlig kväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hey! vilka gick vidare i melodifestivalen? du kanske skrev det, men jag laste foort. internetpengen ar snart slut. har ar vaarmt oo bra. halsa jobbet!

Anonym sa...

Nej, dom är inte goda tycker jag. Ostkrokar ska smaka ostkroka, eller cheese ballz möjligtvis... Äter inte sånt godis så mkt, är mer för smågodis till lördagsgodis.. Eller jordnötsringar....