tisdag 13 januari 2009

Premiär igen!

I morse var det ett barn som kräktes två gånger på dagis, sedan fick han åka hem. Hoppas att han bara hade ätit något olämpligt...

August sprang raka vägen in idag också. Sedan var det dags för frukost, det serverades mannagrynsgröt. Jag trodde att August skulle kunna gilla det, det är ju lite samma konsistens som på barngröten han äter hemma. Han tittade inte ens åt gröten, det stod ju en brödkorg på bordet... "Macka!" skrek han och sedan åt han macka, tre stycken. Tre! Det var ju liksom normalstora mackor, men han bara slukade dem. Han ville ha fler men då satte jag stopp, sa att han fick äta gröt om han var mer hungrig. Då tackade han för maten och ålade ner från stolen. Ja ja, det där överlämnar jag till personalen i fortsättningen...

Han var arg när vi skulle gå hem, men han hade redan lärt sig var hans skor står. När vi åkte ifrån dagis skjutsade jag honom till Lerbo där han skulle få tillbringa dagen. Själv åkte jag hem och lämnade bilen och hämtade ut en hyrbil på jobbet. Jag har haft hyrbil tre gånger på det här jobbet och det har varit tre olika bilmärken. Kan de inte hålla sig till samma, det blir ju problem bara att veta var man ska sätta i startnyckeln. Eller plastkortet, som det var när jag fick köra Renault. Idag var det en Ford.

Jag hämtade upp en kollega i Strångsjö och sedan fortsatte vi till Norrköping. Resten av våra kollegor befann sig redan på Arbetets museum och jobbade med vårens planering. Vi gled in lite lagom sent och hann mest sitta och spåna om lite luddiga framtidsvisioner innan det var dags för lunch.

Efter lunchen var det dags för nästa aktivitet som mycket riktigt visade sig vara curling, premiär för mig! Så nu är jag en äkta curlingförälder, haha! (Herregud vilket kasst skämt...). Curling var lite roligare än jag förväntat mig, men jag vidhåller fortfarande att det inte är en sport utan en fritidsaktivitet (samma kategori där jag sorterar in bowling och golf). Vårt lag vann såklart (vi fortsatte spela tills vi hade vunnit, då hade de flesta andra redan slutat) och jag gjorde två poäng på slutet (se förra parentesen...). Det var lättare än jag trodde att få iväg stenen rakt, men svårare att lägga den lagom hårt så att den inte åkte förbi ringen, alternativt stannade 10 meter innan. Vi hade kul tillsammans i alla fall! Bra, eftersom vi på förmiddagen pratat mycket om arbetsglädje. Min arbetsglädje har varit lite sådär en period. Det här var ju kul, men jag är inte anställd för att spela curling... Men det blir nog bättre, ska få lite nya arbetsuppgifter vid årsskiftet.

Nu ikväll har Elin varit här och hälsat på, vi pratade, kollade på Top Model och sjöng lite Singstar. Mysigt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Marie!
Nja, jag vet inte heller riktigt vad de ska göra med halsen... Haha Läkarna vet inte riktigt själva tror jag. De ska först söva ner mig och göra en riktig undersökning för att kolla upp vad som är fel. Om de får ner lasermaskinen ska de rätta till det som är fel och om det blir bra så får jag ta bort tracken.
Det är mycket frågetecken omkring det här. Jag är mest rädd för att vakna upp efter narkosen och de säger att de inte kunde komma åt. Det vore hemskt. risken för det är rätt stor men det lossas vi inte om.
Bara att vänta och se, vilket är det värsta som finns, att bara vänta. Egentligen är det synd att det inte blev någon operation på tisdag men som sagt, de där tänderna ska ju ut först.. Hmm

Hoppas barnet bara ätit något olämpligt.
Stor kram till dig.

Anonym sa...

Ja, du förstod säkert att det var Ulrika som skrev det ovan. Hahaha
Kram igen.

Anonym sa...

Vad roligt att det går så bra för August på dagis! :)

Anonym sa...

Hej! Vad kul att det går bra på förskolan! Jag ses gärna den 25, vart passar det bäst att vi ses? Kram

Anonym sa...

Från Hanna J skulle det tidigare inlägget vara