fredag 16 januari 2009

Fredag

Idag är det ingen TGIF-fredag. Nu vill jag egentligen att den här veckan aldrig ska ta slut, på måndag börjar allvaret igen. Jag har ju bara jobbat två dagar sedan dagen före julafton och jag trivs med att gå hemma. Arbetsskygg? Tja, det blir nog bra när jag kommer igång. Nästa vecka är det Rickard som har hand om inskolningen på dagis, om han är frisk vill säga. Nu ligger han i soffan och har en sjukdom som är misstänkt lite lik magsjuka. Fast han kräks inte, men - ja, ni fattar. Han fick sova i gästrummet i natt, August och jag vill inte bli smittade. Nu bor vi ju i samma hus så det hjälper kanske inte, men man ska aldrig underskatta placeboeffekten.

Igår var August en riktig dagiskille, han åt lunch helt ensam på dagis. Det var ju såklart personal och andra barn där, men inte jag. Jag fick tillbringa trekvart på Kvantum, läsandes Aftonbladet och trummandes med fingrarna. Allt hade gått jättebra!

Idag var vi på dagis mellan åtta och tolv och August åt både frukost och lunch. Tyvärr var hans inskolnings"fröken" sjuk idag så det var inte läge för mig att gå iväg något. Jag stannade kvar hela tiden och läste sagor för de större barnen medan August lekte. Han är lite rolig när han vill ha någon särskild leksak. Det finns hur mycket leksaker som helst där, men August blir som mest intresserad av de saker som ett annat barn precis börjat leka med. Först försöker han ta leksaken, funkar inte det så hämtar han något annat. Sedan håller han fram leksaken, säger "Tack tack" och så försöker han byta till sig det han vill ha genom att dra i det. Smart tycker jag!

Inga kommentarer: